Wymagane dokumenty

Dokonując czynności notarialnej należy przedstawić ważny dowód osobisty lub paszport.

Dla zbycia lub obciążenia praw nabytych przed 1 stycznia 2007 roku tytułem dziedziczenia lub zasiedzenia – należy przedstawić zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego, z którego wynika, że podatek od spadków i darowizn został zapłacony lub że nabycie jest zwolnione od podatku albo że zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia.

Dla zbycia lub obciążenia praw nabytych od 1 stycznia 2007 roku tytułem dziedziczenia, zasiedzenia, darowizny, nieodpłatnego zniesienia współwłasności - należy przedstawić zaświadczenie Naczelnika Urzędu Skarbowego, z którego wynika, że podatek od spadków i darowizn został zapłacony lub że nabycie jest zwolnione od podatku albo że zobowiązanie podatkowe wygasło wskutek przedawnienia.

Jeżeli w dziale III księgi wieczystej znajdują się wpisy dotyczące np. służebności, prawa dożywocia, prawa odkupu, prawa pierokupu lub ostrzeżenie o egzekucji komorniczej – stosowne dokumenty zostaną wskazane przez notariusza.

Jeżli w dziale IV księgi wieczystej znajdują się wpisy dotyczące hipotek i prawa te podlegają wykreśleniu – stosowne dokumenty zostaną wskazane przez notariusza.

SPRZEDAŻ, DAROWIZNA, ZAMIANA, DZIAŁ SPADKU LUB ZNIESIENIE WSPÓŁWŁASNOŚCI NIERUCHOMOŚCI GRUNTOWEJ

SPRZEDAŻ, DAROWIZNA, ZAMIANA, DZIAŁ SPADKU LUB ZNIESIENIE WSPÓŁWŁASNOŚCI LOKALU, STANOWIĄCEGO ODRĘBNĄ NIERUCHOMOŚĆ

SPRZEDAŻ, DAROWIZNA, ZAMIANA, DZIAŁ SPADKU LUB ZNIESIENIE WSPÓLNOŚCI SPÓŁDZIELCZEGO WŁASNOŚCIOWEGO PRAWA DO LOKALU

AKT POŚWIADCZENIA DZIEDZICZENIA